חדשות

תרופות חוסמות ICAM1 הועילו לעצירת מלנומה במבוגרים

מחקר חדש מצא כי שינויים ואובדן האלסטיות של העור בגיל מבוגר מגבירים את שחרורו של חלבון ICAM1 שלו תפקיד בהתפתחות מלנומה

הזדקנות העור. אילוסטרציה

חלבון המשתחרר על ידי עור הגוף כשהוא מזדקן עשוי לעזור להניע התפתחות גרורות של מלנומה. כך עולה ממחקר חדש שערכו חוקרים ממרכז הסרטן ג'ונס הופקינס קימל.

על פי  המחקר, שינויים בעור, שהופכים אותו לפחות אלסטי בגיל מבוגר, מגבירים את שחרורו של החלבון ICAM1 שעשוי לקדם התפתחות גרורות של מלנומה. החלבון עוזר לעורר את צמיחת כלי הדם בגידול וגם הופך את כלי הדם ל"דולפים" יותר, כך שהוא מאפשר לתאי הגידול לצאת מזרם הדם ולהתפשט בגוף. המחקר פורסם בשבוע שעבר בכתב העת Nature Aging.

בכתבה על המחקר באתר Inside Precision Medicine התראיין הדוקטורנט אשאני וויררטנה, מנהל שותף במעבדה של מרכז הסרטן קימל ופרופסור לאונקולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שאמר: "ההשלכות של חוסר הגמישות הגוברת של העור, ככל שאנו מתבגרים, אינן רק פיזיות אלא שיש גם השלכות סיגנליות שיכולות להוביל לגידול בצמיחת כלי דם חדשים או להפרעה בתפקוד כלי הדם".

המחקר התמקד באופן שבו שינויים הקשורים להזדקנות מסייעים בהתפשטות המלנומה וגם הופכים אותה לעמידה יותר לטיפולים הקיימים. ידוע כי חולים מבוגרים נוטים יותר לפתח מלנומה, לחוות הישנות המחלה ולמות ממנה, בהשוואה לחולים צעירים יותר.

במחקרים קודמים זיהו וויררטנה ועמיתיו את החלבון HAPLN1, שעוזר לשמור על מבנה המטריצה ​​החוץ-תאית, רשת של מולקולות ומינרלים המסייעת לגמישות העור. ככל שאנשים מתבגרים פוחת חלבון HAPLN1 והדבר גורם לעור להיות נוקשה יותר.

במחקר החדש, החוקרים מראים שהפחתת HAPLN1 מעלה בעקיפין את רמות ICAM1 על ידי גרימת התקשות העור, המשנה את האיתות התאי. שינויים אלה מקדמים אנגיוגנזה, צמיחה של כלי דם המזינים את צמיחת הגידול, תוך שהם מאפשרים לתאים סרטניים לדלוף החוצה מכלי הדם בכל הגוף ומעודדים את התפשטותם.

החוקרים בדקו מודלים של עכברים זקנים עם מלנומה בתרופות שחוסמות את החלבון ICAM1 והראו שהטיפול התרופתי כיווץ גידולים קיימים וגם הפחית גרורות. מחקרי המשך של החוקרים עוסקים במציאת דרכים מדויקות יותר להתמקד ב-ICAM1 תוך פיתוח טיפולים תרופתיים לאנשים מבוגרים עם מלנומה.

החוקרים מאמינים שהממצאים עשויים לסייע בגילוי גישות חדשות לטיפול בסוגי סרטן אחרים הקשורים להזדקנות. הם מציינים כי גישות שהתמקדו בגורמי גדילה המטפחים אנגיוגנזה לא הוכחו כיעילות בסוגי גידולים רבים, כך שלדבריהם המיקוד בחלבון ICAM1 הוא אפשרות מבטיחה.

"אנו יודעים שלאנגיוגנזה הקשורה לגיל יש חשיבות בסוגי סרטן רבים ובהיבטים מרובים של בריאות ומחלות", סיכם וויררטנה. "מציאת דרך שתתמקד בטיפול בסוגי גידולים שונים יכולה להיות משמעותית".

נושאים קשורים:  מנלומה,  מחקרים,  הזדקנות העור,  חדשות
תגובות