אינסולין

דיכוי ייצור אינסולין והפרשתו על ידי הורמון מקבוצת הדקרטין

חוקרים הצליחו לבודד הורמון מקבוצת הדקרטין בדזורפיליה ולהראות את הדרך בה הוא מסמן לתאים לדכא הפרשת אינסולין

15.02.2015, 09:58
מראה מיקרוסקופי של איי לנגרהנס ברקמת הלבלב (אילוסטרציה)

מחקרים בנושא מטבוליזם בבני אדם עד כה הניחו כי דקרטינים - הורמונים המיוצרים בעת צום - מדכאים ייצור והפרשת אינסולין.

חוקרים שהשתמשו כעת בשיטת סינון גנטי הצליחו לזהות פפטיד הורמונלי שמונע הפרשת אינסולין - דורזופיליה לימוסטטין (Drosophila Limostatin). החוקרים גילו, כי ההורמון מופרש מתאים הורמונאליים המתקשרים עם המעי בעת הרעבה. פגם בפעילותו של הורמון הלימוסטטין גרמה להיפר-אינסולינמיה, היפוגליקמיה והשמנה מוגברת.

החוקרים מעריכים כי הלימוסטטין הינו אורטולוג של הניורומדין U ביונקים

החוקרים גילו, כי עיכוב הפרשת האינסולין בתאים המייצרים אינסולין התבצע על ידי פוליפפטיד שמקודד על ידי הלימוסטטין ומורכב מ-15 שיירים. השתקה מכוונת של CG9918, אורטולוג של קולטן נוירומדין Uי(NMURs), בתאים מייצרי אינסולין, גרם לחיקוי פנוטיפי של אי פעילות ההורמון לימוסטטין, המרמז על כך ש-CG9918 מקודד לקולטן של לימוסטטין.

NMUR1 הינו קולטן המבוטא בתאי b באיי הלבלב (islet b cells), וכמו כן נמצא כי זיקוק NMU גרם לדיכוי הפרשת אינסולין מתאי האיים ההומאניים. וריאציה הומאנית של NMU שקשורה גנטית ומופיעה יחד עם התפתחות מוקדמת של השמנה משפחתית והיפר-אינסולימניה אינה גורמת לדיכוי הפרשת אינסולין.

לכן, החוקרים מעריכים כי הלימוסטטין הינו אורטולוג של הניורומדין U ביונקים.

על פי ממצאים אלו, החוקרים מעריכים שהלימוסטטין הינו חלק ממשפחת הורמונים הנקראת דקרטינים המדכאת הפרשת אינסולין, אשר מערכת האיתות התאי שלו זוהתה.

מקור:
Alfa, R., Park, S., Skelly, K., Poffenberger, G., Jain, N., Gu, X., et al. (2015). Suppression of insulin production and secretion by a decretin hormone. Cell Metabolism, 21(2), 323-333.

נושאים קשורים:  אינסולין,  סוכרת,  נוירומודולין,  דזורפיליה,  מחקרים
תגובות