חדשות

שיתוף פעולה בין "שניידר" ל"הרווארד" לטיפול באינסולין בחולי סוכרת סוג 1

מטרת המיזם היא ליצור מערכת חדשנית לניהול מינון האינסולין עבור החולים המטופלים במספר הזרקות אינסולין קצר טווח ביום (MDI) ולשפר את רמת הטיפול באנשים הרבים שלא משתמשים במשאבות אינסולין

מרכז "שניידר" לרפואת ילדים (צילום: "שניידר")

מרכז "שניידר" לרפואת ילדים, אוניברסיטת הרווארד בבוסטון והחברה הישראלית DreaMed Diabetes הודיעו אתמול (ד') על שיתוף פעולה בשיפור ניהול רמת האינסולין בדם אצל חולי סוכרת סוג 1 שחייבים להזריק לעצמם אינסולין מדי יום ומשתמשים במד-סוכר ביתי. ממרכז שניידר ישתתפו במיזם פרופ' משה פיליפ, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת, שהוא גם המדען הראשי של החברה, וד"ר רויטל נמרי.

פרופ' משה פיליפ (צילום: "שניידר")

ערן אטלס, מנכ"ל DreaMed, שנוסדה לפני שלוש שנים, מסר: "אין כיום נתונים על הרגלי הזרקת האינוסלין של אוכלוסיית החולים בסוכרת סוג 1. בעידן המכשירים 'החכמים' והמקוונים, כאשר הזרקות האינסולין יירשמו בטלפונים הניידים של החולים והנתונים יאספו בפלטפורמות מבוססות ענן, אנחנו מנצלים את ההזדמנות לאסוף נתונים מדויקים על מרבית האנשים עם סוכרת מסוג 1 כדי לפתח מוצר שיאפשר להם לשלוט בצורה טובה יותר במחלה".

חוקרי "הרווארד" יתרמו לפרויקט את הידע באלגוריתמים אוטומטיים לניהול אינסולין ולהערכת היעילות הקלינית של הטכנולוגיה החדשה, כך שיתאפשר לפתח מערכת חדשנית לניהול מינון האינסולין עבור החולים המטופלים במספר הזרקות אינסולין קצר טווח ביום (MDI) ולשפר את רמת הטיפול באנשים הרבים שלא משתמשים במשאבות אינסולין. אלגוריתמים לבקרה אוטומטית של רמת הסוכר בדם מכונים לעתים מערכות לבלב מלאכותי וביכולתן לספק ולידציה קלינית נרחבת.

פרופ' משה פיליפ: "בקרת רמת הסוכר בדם היא גורם עיקרי במניעת רוב הסיבוכים החמורים של סוכרת"

פרופ' פיליפ הוסיף: "חולים עם סוכרת מסוג 1 המטופלים במספר הזרקות אינסולין קצר טווח ביום (MDI) והמטפלים שלהם, מסתמכים על מידע אישי הכולל נתונים מצטברים על רמות הסוכר והאינסולין בעבר, וכן על מידע מפורט על הכמות וזמן הארוחות ועל רמת הפעילות הגופנית של המטופלים. ניתוח נתונים זה אורך זמן ודורש רמת מיומנות גבוהה. בנוסף, העדויות מראות שמרבית חולי הסוכרת מסוג 1 לא מצליחים להגיע ליעדי בקרת רמת הסוכר המומלצים. משום כך, יש צורך לפתח כלים נוספים ואלגוריתמים שיעזרו הן לרופאים והן למטופלים לשפר את פרופיל הטיפול כדי לשפר את בקרת רמת הסוכר באוכלוסיית חולי הסוכרת מסוג 1.

"כיום, כאשר סוכרת תלוית אינסולין היא בעיה עולמית שהולכת וגדלה, המשפיעה על יותר מ-90 מיליון אנשים ברחבי תבל, בקרת רמת הסוכר בדם היא גורם עיקרי במניעת רוב הסיבוכים החמורים של סוכרת. למרות ההתקדמות בטיפול באינסולין ובמכשירים למדידת סוכר, רוב החולים לא מגיעים ליעדי רמת הסוכר שנקבעו להם. הם חשופים לסיבוכים כרוניים ויקרים. חולים תלויי אינסולין מייצגים כ-50% מהאוכלוסייה העולמית של אנשים עם סוכרת, הגדלה בקצב של כ-6% מדי שנה".

המכון לאנדוקרינולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים הוא מרכז ארצי שאליו מפנים רופאי להתייעצויות עם מומחים. מיושמת בו גישה מקיפה ורב-תחומית לטיפול בחולי הסוכרת בישראל. במכון מטופלים כיום ילדים ובני נוער הסובלים מבעיות הורמונליות או בעיות גדילה ומתבצע על-ידי רופאיו מעקב אחר 1,700 חולי סוכרת מסוג 1.

נושאים קשורים:  חדשות,  שיתוף פעולה,  אינסולין,  לבלב מלאכותי,  DreaMed,  פרופ' משה פיליפ,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות