סוכרת

התוצאות המלאות מתוכנית מחקרי הפאזה ה-III EASE של אמפגליפלוזין כתוספת לאינסולין בסוכרת מסוג 1

כל המינונים שנבדקו השיגו את יעדו הראשי של יעילות גליקמית, שהוגדר כשינוי משמעותי ב-HbA1c מערך הייחוס (baseline) לעומת פלסבו, אחרי 26 שבועות טיפול

סוכרת, בדיקת רמת סוכר (צילום: אילוסטרציה)
  • החלו דיונים רגולטוריים עבור שימוש באמגפליפלוזין כתוספת לאינסולין בסוכרת סוג 1.
  • התוצאות המלאות הוצגו בכנס ה-54 של ה-European Association for the Study of Diabetes Annual Congressי(EASD), ופורסמו באופן מקוון¹.

אינגלהיים, גרמניה ואינדיאנפוליס, ארה"ב, 4 באוקטובר, 2018 – בורינגר אינגלהיים ואלי לילי (NYSE:LLY) הכריזו היום כי אמפגליפלוזין השיג את יעדו הראשי של יעילות גליקמית, שהוגדר כשינוי משמעותי ב-HbA1c מערך הייחוס (baseline) לעומת פלסבו, אחרי 26 שבועות טיפול, עבור כל המינונים שנבדקו (2.5, 10 ו-25 מ"ג), בתוכנית מחקרי פאזה III Empagliflozin as Adjunctive to inSulin thErapyי(EASE) במבוגרים עם סוכרת מסוג 1. תוצאות תוכנית מחקרי EASE פורסמו באופן מקוון ב-Diabetes Care לפני דפוס, והוצגו בכנס ה-54 של ה-European Association for the Study of Diabetes Annual שנערך בברלין, ב-4 באוקטובר, 2018.¹

אמפגליפלוזין אינו רשום כיום לטיפול בסוכרת מסוג 1.

מחקר EASE-2 העריך את יעילותן ובטיחותן של מינוני 10 ו-25 מ"ג אמפגליפלוזין כתוספת לאינסולין לאורך 52 שבועות טיפול, כאשר מחקר EASE-3 העריך את המינונים 2.5, 10 ו-25 מ"ג לאורך 26 שבועות טיפול. במחקר EASE-2, ממוצע מתוקן-פלסבו של שינוי בערכי HbA1c מערך הייחוס בשבוע 26 היה -0.54%- ו-0.53%- עבור אמפגליפלוזין 10 ו-25 מ"ג, בהתאמה. במחקר EASE-3, ממוצע מתוקן-פלסבו של שינוי בערכי HbA1c מערך הייחוס בשבוע 26 היה -0.28%-, 0.45%- ו-0.52%- עבור אמפגליפלוזין 2.5, 10 ו-25 מ"ג, בהתאמה. בנוסף להפחתה ב-HbA1c, אמפגליפלוזין הדגים יעילות בתוצאים שניוניים, כולל הפחתה במשקל, ל"ד ומינון יומי כולל של אינסולין¹.

בנוסף, נתוני ממעקב גלוקוז רציף במחקרי EASE מראה כי חולים שטופלו באמפגליפלוזין שיפרו את התנודתיות הגליקמית ובילו זמן רב יותר בטווח התקין, אם כי הנתונים עבור מינון 2.5 מ"ג מוגבלים¹.

לא נצפתה הגברה בסיכון לארועים גליקמיים שדווחו ע"י החוקרים, כולל היפוגליקמיה חמורה, תחת טיפול באמפגליפלוזין, משתנה שהוגדר כיעד שניוני מרכזי של המחקרים. בנוסף, נצפתה ירידה בהיארעות היפוגליקמיות שדווחו ע"י המטופלים. מספר ארועי החמצת הקטוטית הסוכרתית (DKA) שנשפטו (abjudicated) במינון 2.5 מ"ג היה דומה לפלסבו, וגבוה מפלסבו במינונים 10 ו-25 מ"ג. מעבר לשיעור ההיארעות של DKA, פרופיל הבטיחות שנצפה בתכנית מחקרי EASE היה עקבי עם פרופיל הבטיחות המוכר של אמפגליפלוזין במבוגרים עם סוכרת מסוג 2י¹.

"מטרת תכנית המחקר היה לקבוע אם טיפול באמפגליפלוזין יכול להועיל לחולים בסוכרת מסוג 1 כתוספת לאינסולין", אמר ברנרד זינמן, MD, פרופ' לרפואה מאוניברסיטת טורונטו ומדען בכיר במכון המחקר לוננפלד-טננבאום בביה"ח הר-סיני, בטורונטו, קנדה. "בהינתן הסיכון ל-DKA בחולי סוכרת מסוג 1, מינון 2.5 מ"ג של אמפגליפלוזין מצדיק התייחסות, מכיוון שהוא מאזן בין שיפורים גליקמיים ומטבוליים הרלוונטיים למטופלים, בלי להגביר את הסיכון ל-DKA, או תופעות לוואי חמורות אחרות".

בהתבסס על כלל נתוני מחקרי EASE, בורינגר אינגלהיים החלה בדיונים רגולטוריים עבור רישום אמפגליפלוזין כטיפול בנוסף לאינסולין במבוגרים חולי סוכרת מסוג 1.

"תוכנית EASE הדגימה כי אמפגליפלוזין עוזר לחולי סוכרת סוג 1 להישאר בתוך טווח היעד הגליקמי שלהם טוב יותר מאשר בעזרת אינסולין לבדו", אמר ד"ר ג'יוטיס ג'ורג', מנהל גלובלי, פיתוח קליני בתחום קרדיומטבוליזם, בחברת בורינגר אינגלהיים. "כיום אין שום אופציות טיפול פומיות לאנשים הסובלים מסוכרת מסוג 1, והתוצאות שנתקבלו מראות שאמפגליפלוזין יכול להועיל לאנשים אלה. אנו מצפים לעבודה עם הראשויות הרגולטוריות על מנת לבדוק אם ניתן להפוך את הטיפול הפוטנציאלי הזה לזמין לחולי סוכרת מסוג 1".

ג'ף אמיק, MD PhD, סמנכ"ל פיתוח מוצרים, אלי לילי, הוסיף: "ברית בורינגר אנגלהיים - אלי לילי מחוייבת לעזור לאנשים לשפר את ניהול מחלת הסוכרת שלהם, ותכנית מחקרי EASE היא חלק ממאמצינו הרחבים יותר לאיתור אפשרויות טיפול הנותנות תשובה לצרכים בלתי מסופקים".

אודות תכנית מחקרי פאזה III EASE

תכנית מחקרי פאזה III EASE כוללת שני מחקרי פאזה III בינלאומיים, כפולי סמיות מבוקרי-פלסבו הבודקים את היעילות, הבטיחות והסבילות של אמפגליפלוזין פעם ביום כתוספת לאינסולין במבוגרים חולי סוכרת מסוג 1 (Empagliflozin as Adjunctive to inSulin thErapy in adults with type 1 diabetesי(EASE), התוויה שאינה רשומה כיום לאמפגליפלוזין.

  • EASE-2י- [NCT02414958] העריך את המינונים 10 ו-25 מ"ג אמפגליפלוזין כתוספת לאינסולין מול פלסבו לאורך 52 שבועות¹ התוצא הראשי היה שינוי בערכי HbA1c לעומת ערך הייחוס לאחר 26 שבועות טיפול. מספר החולים: 720.
  • EASE-3י- [NCT02580591] העריך את המינונים 5, 10 ו-25 מ"ג אמפגליפלוזין כתוספת לאינסולין מול פלסבו לאורך 26 שבועות¹. התוצא הראשי היה שינוי בערכי HbA1c לעומת ערך הייחוס לאחר 26 שבועות טיפול. מספר החולים: 960.

מקור: 

[1] Rosenstock J, et al. Empagliflozin as Adjunctive to Insulin Therapy in Type 1 Diabetes: The EASE Trials. Diabetes Care. 2018. Available at: http://care.diabetesjournals.org/content/early/2018/10/03/dc18-1749 Accessed October 2018.

נושאים קשורים:  סוכרת,  אמפגליפלוזין,  מחקרים
תגובות