חדשות

כנס החדשנות בקרדיולוגיה מציג פיתוח ישראלי: הולגרמה תלת מימדית של הלב

ההולוגרמה הסטרילית מרחפת מעל המטופל במרחק נגיעה מהרופא המטפל ומאפשרת למצנתר הצגה מרחבית ומדויקת של האזור המטופל והכלים הנמצאים בו

הולוגרמה של הלב מאפשרת מניפולציה של המידע הדיגיטלי בזמן אמת במהלך הפרוצדורה. צילום: youtube

מערכת חדשנית, פרי פיתוח ישראלי וראשונה מסוגה בעולם, המציגה הולוגרמות תלת מימדיות של הלב המטופל בזמן אמיתי, במהלך הפרוצדורה הצנתורית, תיחשף בכנס ה-23 לנושאי חדשנות בקרדיולוגיה ICI שהחל אתמול (א') בתל אביב.

ההולוגרמה הסטרילית מרחפת מעל המטופל במרחק נגיעה מהרופא המטפל ומאפשרת למצנתר הצגה מרחבית ומדויקת של האזור המטופל והכלים הנמצאים בו.

בנוסף, המערכת עוקבת אחרי ידיו של המצנתר ומאפשרת לו לסובב את ההולוגרמה, להזיז, לסמן, לחתוך, למדוד או כל פעולה אחרת באמצעות נגיעה של ממש בהולוגרמה ומניפולציה של המידע הדיגיטלי בזמן אמת במהלך הפרוצדורה. המערכת הראשונה הוכנסה עתה לשימוש במרכז רפואי בארה"ב (לסרטון ההדגמה ליחצו כאן).

משמאל לימין: אליוט מנצ'יק (אמזון), ענת נשיץ (אורבימד), פרופ' רפי ביאר ופרופ' חיים לוטן (יוזמי הכנס) ודוד בן שימול (גוגל ישראל). צילום: דבורה שרר

לכנס החדשנות בקרדיולוגיה שיימשך גם מחר ומחרתיים הגיעו כ-2,000 רופאים ומומחים מהארץ ומהעולם. מארגני האירוע ציינו כי ההערכה הרווחת היא שבקרוב ייכנסו לתחום הרפואה הדיגיטלית, כמהלך אסטרטגי, גם ענקי ההיי-טק אמזון, גוגל ופייסבוק. בין המרצים בכנס היו אף נציגים בכירים של אמזון, גוגל ישראל וכן מדטרוניק.

כנס  החדשנות בקרדיולוגיה היא יוזמה של פרופ' רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, ופרופ' חיים לוטן, שניהם קרדיולוגים בהכשרתם. מטרתו: קידום החדשנות הרפואית בישראל ובעולם ומינוף משמעותי של טכנולוגיות הקרדיולוגיה.

נושאים קשורים:  הולוגרמה של הלב,  כנס בינלאומי,  כנס חדשנות בקרדיולוגיה,  פרופ' פי ביאר,  פרופ' חיים לוטן,  חדשות
תגובות