חדשות

שיעור גבוה של סוכרתיים באשקלון, לצד מחסור במומחים למחלה

במרכז הרפואי ברזילי מצביעים על מספר הולך וגדל של חולי סוכרת ועל התמודדות עם מטופלים קשים לצד מספר מצומצם של מרפאות ייעודיות למחלה בפריפריה

בית החולים ברזילי. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

בפריפריה אין מספיק אנשי מקצוע בתחום הסוכרת, אין מספיק משאבים, אין מספיק מרפאות ייעודיות לסוכרת ובאשקלון, לדוגמה, שיעור חולי הסוכרת גדול באופן מובהק – 30%. כך נמסר השבוע ביום עיון מיוחד שקיים המרכז הרפואי ברזילי באשקלון לנושא הסוכרת.

"אין ספק שמחלת הסוכרת היא מחלת המאה", חזרו והדגישו המרצים ביום העיון לצוות הרפואי. "מחקרים מצביעים על שיעורי תמותה ותחלואה גבוהים יותר באשפוז בקרב חולים סוכרתיים או עם היפרגליקמיה וגם בקרב חולים עם אירועי היפוגליקמיה משמעותיים. לכן, חשוב מאוד בעת האשפוז להימנע משני מצבים אלה. על מוסדות האשפוז לקדם אשפוז בטוח ולספק מעבר יעיל חזרה לקהילה המונע סיבוכים מיידיים ואשפוזים חוזרים. הסוכרת היא מחלה מאתגרת. שיעור חולי הסוכרת עולה משנה לשנה ואנחנו במיוחד בפריפריה נדרשים להתמודד עם מטופלים קשים".

הנושא המרכזי ביום העיון עסק בחידושי הטיפול במחלה ולצוות הרפואי מהמחלקות השונות הוצגו תרופות ופרדיגמות טיפוליות חדשות. האירוע אורגן על ידי המומחית הקלינית לסוכרת ד"ר לינדה פרז, בשיתוף ראש שירות הסוכרת, ד"ר אירנה ברש.

בין המרצים היו: פרופ' מוריר חמאיסי, מנהל פנימית ד' ברמב"ם, אנדוקרינולוג בכיר וחוקר; ד"ר שלומית קורן, מנהלת מרפאת הסוכרת ב"אסף הרופא-שמיר"; ד"ר אילנה הרמן, רופאה מומחית בסוכרת וד"ר יואל טולדנו, אנדוקרינולוג ומומחה בסוכרת משירותי בריאות כללית.

באירוע הוצגו מקרים רבים של מטופלים ומנגנונים שהסוכרת מערבת וכן הפרדיגמה הטיפולית במתן טיפול תרופתי בסוכרת; השיקולים למתן טיפול תרופתי מסוים; צמתי ההחלטה בכל הנוגע לטיפול משולב בהזרקה בסוכרת וחשיבות הטיפול המוקדם בחולה הסוכרתי. כן הוצגו נתונים על היקף המטופלים שאושפזו עם סוכרת בבית החולים ברזילי ואומדנים לשנה הקרובה.

מנהל "ברזילי", פרופ' חזי לוי ויחידת הסוכרת בבית החולים "רואה בטיפול בחולי הסוכרת באזור השפלה אתגר חשוב ומסיבה זאת  נפתחה באחרונה מרפאת סוכרת הנותנת שירות לכלל חולי הסוכרת בסביבה", מסר בית החולים "ואנחנו גם רואים תוצאות יפות של הטיפול הנעשה בשילוב עם גורמי הרפואה בקהילה".

נושאים קשורים:  בית החולים "ברזילי",  חדשות,  סוכרת,  ד"ר לינדה פרז,  ד"ר אירנה ברש,  פריפריה,  אשקלון
תגובות