קורונה בישראל

פרופ' איתמר רז למשרד הבריאות: "אפשרו פעילות ספורטיבית יחידנית מחוץ לבית"

ראשי עמותת "מהיום" לאורח חיים בריא ומניעת סוכרת פנו למשרד הבריאות בבקשה לשנות ההנחיות לציבור ולאפשר פעילות ספורטיבית בים ובמרחב העירוני והבינעירוני

גולש בחוף תל אביב. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

פרופ' איתמר רז, נשיא עמותת מהיום - לאורח חיים בריא ומניעת סוכרת
וד"ר טל יצחקי, מנכ"ל העמותה, שיגרו אמש (ה') מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ובו קריאה לאפשר פעילות ספורטיבית יחידנית, מחוץ לבית, בהתאם להנחיות הכלליות של המשרד.

פרופ' איתמר רז. "בריאות פיזית ונפשית חשובה בכל עת, קל וחומר במציאות הקשה העכשווית" (צילום: יח"צ)

במכתבם כתבו: "המשרד שואף כל ימות השנה לעודד אורח חיים בריא, ומצד שני, ברור המאמץ המרוכז בעצירה, ככל הניתן, של הידבקות בנגיף הקורנה. ומשכך, אין מניעה, להבנתנו, לאפשר לציבור פעילות ספורטיבית, בים ובמרחב העירוני והבינעירוני (וככל שאינה כרוכה בהתקהלות, ותוך הקפדה על ריחוק של 2 מטר, לפחות, אדם מרעהו).

"כדי לסבר את האוזן, מדובר, למשל בחוסר צידוק לכך שההולכים, הרצים ורוכבי האופניים (לא בקבוצות, כאמור, אלא באופן פרטני), או הנווטים הספורטיביים, הטניסאים, העוסקים בענפי ספורט אתלטיים שונים, או גולשי הים, השייטים וכל העוסקים בענפי ספורט, שאינם מסכנים בהדבקה, לא יוכלו לחזור לשגרה הבריאה, שאינה מסכנת אותם ואת סביבתם".

פרופ' רז וד"ר יצחקי ציינו בפנייתם כי "בריאות פיזית ונפשית חשובה בכל עת, קל וחומר במציאות הקשה העכשווית" וביקשו ממשרד הבריאות להתאים את הנחיות המשרד בהתאם.

נושאים קשורים:  פרופ' איתמר רז,  פעילות גופנית,  הנחיות משרד הבריאות,  נגיף הקורונה,  חדשות,  קורונה,  ד"ר טל יצחקי,  ריחוק חברתי
תגובות
22.04.2020, 14:21

כל הכבוד, איתמר. מהתחלה לא הבנתי איך רוכב אופניים בודד כמוני או אדם שעוסק בריצה יכול לסכן מישהו או את עצמו. מה הם מצפים? שנרכוב 500 מטר ונחזור? צריך גם טיפה הגיון בהוראות של משרד הבריאות. לא צריכה להיות שום הגבלה על המרחק של הפעילות הספורטיבית לבודדים או זוגות. בכלל, הדגש צריך להיות רק על התקהלויות ולא על שום דבר אחר.

אנונימי/ת
22.04.2020, 16:52

אתה צודק בטיעוניך אך טועה בכך שאתה מחפש היגיון. אם לא הבנת כאן יותר חשוב לאשר תפילות ומקוואות. אתה זוכר מי שר הבריאות, נכון?