חדשות

יעילות הזרקת אינסולין אוטומטית לנשים הרות עם סוכרת סוג 1

מחקר חדש מצא: שימוש במערכת סגורה להזרקת אינסולין אוטומטית שיפר משמעותית את ויסות רמת הסוכר אצל נשים בהריון עם סוכרת סוג 1

בדיקת רמת סוכר בהריון (צילום: אילוסטרציה)

טיפול היברידי במערכת הזרקת אינסוליו אוטומטית בנשים הרות עם סוכרת סוג 1 עשוי לשפר את הטיפול במחלה במהלך הריון. כך עולה ממחקר שפורסם בסוף השבוע בכתב העת New England Journal of Medicine.

מחקר רב מרכזי שפורסם לאחרונה בדק את יעילות שימוש במערכת סגורה להזרקת אינסולין בקרב נשים הרות עם סוכרת סוג 1. במחקר חולקו 124 נשים הרות עם סוכרת סוג 1 ורמת המוגלובין מסוכרר (HbA1c) מעל 6.5% לשתי קבוצות: קבוצה שקיבלה טיפול אינסולין סטנדרטי וקבוצה שהשתמשה במערכת סגורה להזרקת אינסולין אוטומטית עם מעקב רציף אחרי רמת הסוכר.

המדד העיקרי שנבדק היה אחוז הזמן שרמת הסוכר של האם היתה בטווח היעד להריון (63-140 מג"/דצ"ל). התוצאות הראו כי בקבוצה שהשתמשה במערכת סגורה, במשך 68.2% מהזמן היה הסוכר בטווח היעד, לעומת 55.6% בקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

כמו כן נמצא כי אצל נשים שטופלו במערכת הסגורה מצבי היפרגליקמיה היו קצרים יותר, בעיקר בלילה, ורמות HbA1c נמוכות יותר. לא דווח על תופעות לוואי חריגות הקשורות לשימוש במערכת.

החוקרים מסכמים כי שימוש במערכת סגורה להזרקת אינסולין אוטומטית שיפר משמעותית את ויסות רמת הסוכר אצל נשים הרות עם סוכרת סוג 1.

נושאים קשורים:  מחקרים,  חדשות,  סוכרת סוג 1,  אינסולין,  סוכרת בהריון
תגובות